HŽ-Infrastruktura potpisala je u utorak dva ugovora vezana uz projekt »Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb Glavnom kolodvoru« - ugovor o izvedbi radova potpisan je s konzorcijem koji čine tvrtka Siemens Austrija i zagrebačka tvrtka Elektrokem, a ugovor o nadzoru nad radovima sa španjolskom tvrtkom Tecnica y proyests (TYPSA). Ukupna vrijednost ugovora je 12,6 milijuna eura od čega je 85 posto nepovratnih sredstava EU-a, iz instrumenta pretpristupne pomoći (IPA), a 15 posto su sredstva iz hrvatskog državnog proračuna. Riječ je o ugovorima o izvedbi i nadzoru nad radovima u sklopu projekta osiguranja zagrebačkog Glavnoga kolodvora, jednog od triju projekata iz operativnog programa za promet 2007-2011. Radovi će početi u prvoj polovici 2011., a trebali bi biti završeni krajem 2012. Sustav signalno-sigurnosnih uređaja nudi kompatibilnost s najvećim EU standardima, povećat će sigurnost, brzinu prometovanja te olakšati rad zaposlenicima.
HŽ-Infrastruktura potpisala je u utorak dva ugovora vezana uz projekt »Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb Glavnom kolodvoru« - ugovor o izvedbi radova potpisan je s konzorcijem koji čine tvrtka Siemens Austrija i zagrebačka tvrtka Elektrokem, a ugovor o nadzoru nad radovima sa španjolskom tvrtkom Tecnica y proyests (TYPSA).
Ukupna vrijednost ugovora je 12,6 milijuna eura od čega je 85 posto nepovratnih sredstava EU-a, iz instrumenta pretpristupne pomoći (IPA), a 15 posto su sredstva iz hrvatskog državnog proračuna.
Riječ je o ugovorima o izvedbi i nadzoru nad radovima u sklopu projekta osiguranja zagrebačkog Glavnoga kolodvora, jednog od triju projekata iz operativnog programa za promet 2007-2011.
Predsjednik Uprave HŽ-Infrastrukture Branimir Jerneić je istaknuo kako će radovi početi u prvoj polovici 2011., a trebali bi biti završeni krajem 2012.
Sustav signalno-sigurnosnih uređaja nudi kompatibilnost s najvećim EU standardima, povećat će sigurnost, brzinu prometovanja te olakšati rad zaposlenicima, kazao je.
Podsjetio je kako su signalno-sigurnosni uređaji na Zagreb Glavnom kolodvoru izrađeni između 1936. i 1940., kako su tehnički i tehnološki zastarjeli zbog čega je i nužna njihova zamjena.
Novi uređaj omogućit će bolju protočnost prometa vlakova u cijelom zagrebačkom čvorištu, smanjit će se vrijeme putovanja putničkih vlakova, tako da će veliku korist imati i 80.000 putnika koji svakodnevno koriste prigradsku željeznicu.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta istaknuo je kako sama činjenica da se nakon 70-tak godina mijenja signalno-sigurnosni sustav na Glavnom kolodvoru govori o važnosti potpisivanja ugovora.
HŽ su u prometnom i gospodarskom smislu jedan od stupova gospodarstva i neminovno zahtjevaju ulaganja u rekonstukciju i modernizaciju, kazao je.
Kad je u pitanju broj zaposlenih, ali uvijek u dogovoru sa sindikalnim partnerima, zabilježeno je smanjenje, a sve u cilju pripreme HŽ-a za liberalizaciju i konkurenciju koja će doći, rekao je Kalmeta dodajući kako se željeznice se sve više pripremaju, obučavaju, ekipiraju da mogu dobiti sredstva iz pretpristupnih fondova, a kad uđemo u EU iz strukturnih fondova.